poraďte

Napísať odpoveď
Peter Krebes
Dátum registrácie: 07 Jan 2012 14:41

poraďte

Príspevok od užívateľa Peter Krebes » 20 Jan 2012 21:08

Ahoj
prosím poraďte mi s týmto stromčekom je vypestovaný zo semena ma 4 roky. Som začiatočník a nechcel by som čosi pokaziť. Je to Cyprus Vždyzelený. Ďakujem
Prílohy
IMG_3400.JPG
IMG_3401.JPG
IMG_3402.JPG
IMG_3403.JPG

LAcike
Site Admin
Site Admin
Dátum registrácie: 29 Aug 2010 14:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: poraďte

Príspevok od užívateľa LAcike » 20 Jan 2012 21:47

S cim by si potreboval vlastne poradit? S pestovanim asi problem nemas, ked uz ho mas 4 roky. Mal by si sa rozhodnut aky tvar vlastne bude mat, resp. si uzrejmit aku mas vlastne predstavu o vyslednom tvare. V tomto stadiu to moze byt cokolvek, vzpriameny alebo aj uplne pokruteny.

Urcite ti poradia vacsi odbornici ako ja. Ja by som postahovat bocne vetvy tak, aby pri kmeni boli vytocene smerom dole a nesnazili sa vytvarat dalsie kmene. Dalsia vec je, ci ti je jasne, ze v kvetinaci ti zhrubne kmen velmi pomaly. Ak nemas cas alebo moznost zasadit ho na par rokov do zahonu, tak by si mal do buducnosti uvazovat bud o style literat (cize odstranenie spodneho obrastu a mierne pokrutenie kmena), alebo potom o nejakej podstatne mensej velkosti (a teda dost silnom zakrateni).

Martin Krivošík
Prezídium
Prezídium
Dátum registrácie: 15 Sep 2008 13:33
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Martin Krivošík » 21 Jan 2012 10:13

Ahoj, máš pred sebou ešte dlhú cestu, ale pri bonsajoch sa ráta tá cesta. Treba sa rozhodnúť pre štýl bonsaja, teda ako by si chcel aby vyzeral, keď si povieš, že "takto to má byť". Ak chceš malý bonsaj, bude ho treba zakrátiť, aby ti zostali konáriky čo najnižšie pri báze. Narýchlo som našiel jeden cyprus na nete, nech sa páči: http://www.bonsaiempire.com/advanced/cu ... mpervirens

Martin Krivošík
Prezídium
Prezídium
Dátum registrácie: 15 Sep 2008 13:33
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Martin Krivošík » 21 Jan 2012 10:44