Škodcovia

Napísať odpoveď
rudi
Dátum registrácie: 09 Feb 2013 21:53

Škodcovia

Príspevok od užívateľa rudi » 18 Feb 2009 18:38

Rád by som založil novú tému "škodcovia" aby Tí, čo už majú skúsenosť poradili a Tí, čo ešte nemajú sa poučili skôr, ako im vznikne škoda.
Od začiatku jesene som mal bonsai Loropetalum chinense var. rubrum. Som začiatočník a tak som sa ho bál ostrihať a tvarovať. Pomohli mi "dobrí ľudia" z Trnavy na ich klubovej schôdzi. Stromček ešte koncom jesene obrašil (aj s kvetmi). Prišla zima a na stromčeku postupne začali schnúť lístky aj s konárikmi. Keď už celkom vyschol, rozhodol som sa aspoň preskúmať pôdu a korene, aby som prišiel na to, čo bolo jeho koniec. Na moje prekvapenie som pri preberaní zeminy (kúsok po kúsku) objavil tvory podobné veľkým mravcom. Postupne som našiel aj larvy a aj vajíčka. Predpokladám, že larvy a možno aj dospelé jedince sa živili korienkami, čo bol koniec môjho prvého Loropetela (verím, že nie posledného). Pekne som si ich nazbieral do pohárika a ich rodinnú fotku prikladám. Zatiaľ son nezistil čo to je za tvorov (pátram na nete).
Prvá rada na boj proti tomuto škodcovi bola preliatie zeminy nejakým systémovým
insekticidom, napr. Karate. Samozrejme včas a asi aj opakovane.
Len ako zistit, čo je v zemine? Možno som sa nemal báť stromček vybrať a prečesať mu korene, prezrieť zeminu a čo je v nej. Možno nezvaného obyvateľa prezradí jeho prechádzka po povrchu, alebo prítomnosť malých bielych goličiek, ktoré po stlačení prasknú a vystrekne z nich biela hustá tekutina.
Takže kto vie čo to je, nech poradí čím sa to živí a ako proti tomu bojovať a kde sa dá o tomto škodcovi dočítať. Vopred ďakujem za rady.
Rudi
Prílohy
P2160016.JPG
P2160016.JPG (13.41 KiB) 2742 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Peter_M
Site Admin
Site Admin
Dátum registrácie: 28 Mar 2008 21:12
Kontaktovať užívateľa:

Re: Škodcovia

Príspevok od užívateľa Peter_M » 19 Feb 2009 10:21

Rudi pls pošli detailnejšiu fotografiu mravca a larvy...

Ďakujem